YES!!! - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu YES!!! - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

YES!!!

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

13 Oktober 2014 | Nederland, Voorhout

Vandaag was poging drie om de papieren voor het visum in te leveren. Ik dacht ik ga bij de man die ik vorige maandag ook had, die was makkelijker als de man die ik donderdag had. Gelukkig kwam het goed uit en moest ik mijn papieren bij hem inleveren. Hij aan het nakijken en ik zat te shaken van de stress. Toen eindelijk was het goed, betalen en volgende week ophalen. Zo blij en dankbaar. Ik wil alle mensen die voor mij gebeden hebben heel erg bedanken. Ik mocht voelen dat er mee gebeden werd en dat God bij me was. Hij heeft mij weer een les geleerd, leren omgaan met tegenslag.
De volgende tekst heeft mij er wel doorheen geholpen; "ik gebied je dus; wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij! Jozua 1:9
Daarnaast kreeg ik ook positief bericht vanuit de kerk in Katwijk dat de diakonie me wil steunen met een grote gift. Ineens zoveel mooie, positieve dingen.
Misschien dat veel mensen denken, hoe kan je nu vanuit een ggzinstelling direct door naar Zuid-Africa. Voor mensen buitenaf zal dat lastig te zien zijn. Ik heb een hele nare tijd achter de rug, maar vanaf juli ging het een stuk beter, met af en toe een kleine terugval. Nu kan ik zeggen dat ik er aan toe ben om weer in de maatschappij mee te gaan draaien. Eerst door middel van vrijwilligerswerk en als ik terug kom door het starten met een opleiding.
Ondertussen heb ik ook het ticket voor de terugreis geboekt, 4 september. Het worden dus 10 maanden. Dit vind ik niet zo heel erg, want voor mn vriend kom ik graag eerder terug:)
Nog drie weken voor de grote dag, een dag waarop mijn droom werkelijkheid word, waar afscheid word genomen van mensen die mij dierbaar zijn. Een dag met een dubbele betekenis. Afscheid nemen is niet echt wat voor mij. Je gaat zo'n tijd weg waarin er ook zoveel veranderd.
Maar ik hoef het niet alleen te doen, God gaat met me mee, "Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant Hij voor jou de weg"

Lieve groet Hetty

Voor degene die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift over maken naar rekeningnummer Afrika; NL85 INGB 0792 4777 23
T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding van weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 13 Oktober 2014 - 16:17

    Ar:

    Geweldig het! Ben echt heel trots op je. En wat fijn dat de kerk je wil steunen!
    Afscheid nemen word moeilijk ja, voor mij in ieder geval wel. Zeker omdat je niet bij onze grote dag kan zijn.
    Maar dit wil je al zo lang! Dus hopen dat het een hele gave tijd voor je word!

  • 13 Oktober 2014 - 16:18

    Ar:

    Mooie tekst trouwens uit jozua!

  • 13 Oktober 2014 - 16:51

    Tante Jans:

    lieve Hetty
    wat fijn dat het voor elkaar is!! wat spannend allemaal.
    je wens gaat in vervulling helpen in Afrika.
    nu aftellen naar 4 november we hopen en bidden dat alles voorspoedig mag gaan.
    ook voor het thuis front, een hele spannende tijd.

    liefs van ons uit Fryslan!!!!

  • 13 Oktober 2014 - 22:20

    Janneke:

    wat heb je dat mooi verwoord....we hebben het allebei zwaar gehad...maar Hij heeft ons er doorheen gesleept!

  • 14 Oktober 2014 - 10:11

    Esther De Vries De Best:

    Lieve Hetty,
    wat mooi om te lezen...Hij is Trouw! en zooo Goed!
    vervulling van het gebed van een kind....het ontroerd me...
    en op je laatste zin zeg ik: Amen!
    Zijn Liefdevolle Zegen Hetty
    Liefs en een dikke knuff van mij
    esther

  • 15 Oktober 2014 - 22:07

    Mem:

    Lieve Hetty
    We zijn blij dat het tot zover ingeleverd mag zijn,het geeft veel stress,maar nu de uitkomst...des te dankbaar ben je .door verdrukking gaat het vaak maar dat de Heere er meer de eer van krijgt.
    nu mag je gaan doen wat je altijd hebt gewild...
    liefs van uit werkendam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 19451

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: