Veilig aangekomen - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

07 November 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Dinsdagmorgen om 10:45 vertrokken vanuit Voorhout. In Sassenheim in de trein gestapt op weg naar Schiphol. P ging met mij mee naar schiphol. Daar aangekomen en ingecheckt, gelukkig was alles goed. Daarna kwamen Nathan, Fokje en Lean en Eline om mij uit te waaien. Om 14:00 ging ik door de douane, er werd nog een tube tandpasta uitgehaald, maar verder was alles goed. Vandaag lijken ze zich niet aan de vliegschema's te houden, twee keer een andere gate als dat op de ticket staat. Eerst bij Schiphol en daarna in Frankfurt. Gelukkig kan ik wel een heel klein beetje Engels. Ik hoop snel beter Engels te kunnen spreken haha. De vlucht naar Frankfurt was kort, maar wel veel turbulentie. Mijn mobiel is in Frankfurt kwijtgeraakt/gestolen. 's Nachts ben ik naar Addis Abeba gevlogen en daarna door naar Johannesburg. In Addis moet je weer helemaal door de douane en bij aankomst in Johannesburg ga je door een medische keuring. Formulier invullen vanwege ebola en dan word je op de foto gezet en dan mag je je koffers pakken. Gelukkig niks kwijt. In Johannesburg stond Darin mij op te wachten en zijn we naar plot 94 gereden. Eindelijk op mijn bestemming. Eindelijk de plek waar ik mijn droom ga waarmaken. Er was een warm welkom door alle mensen van hier. Deze eerste middag heb ik slapend doorgebracht en na de warme maaltijd hadden we bijbelstudie. De volgende morgen mocht ik uitslapen en ben rond een uur of 11 naar buiten gegaan. Direct meedraaien met de shifts. Vanmorgen was mijn eerste echte werkdag. Begonnen om 6:15. Tussen alle diensten heb je 2 keer een break en 's avonds ben je rond 19:00 klaar. Er zitten op dit moment 8 kinderen. Verschillend, maar allemaal lieve kids. Ik zou er zo één mee terug nemen. Er is nog één andere vrijwilliger, dus wij doen samen de shifts.
Ik ga ergens nog een nieuwe mobiel kopen. Skype werkt nog niet geweldig goed. Net geprobeerd, maar de verbinding is slecht.
Mijn vrije dag is dinsdag.
Het foster house zit op een mooie plek, midden in een wildpark. Woensdagmorgen schijnen er olifanten te zijn geweest en een giraffe. Zelf heb ik nog niet meer gezien als de os.

Liefs Hetty
PO Box 2642
Hammanskraal, 0400
Republic of South Africa

Voor degene die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift over maken naar rekeningnummer Afrika; NL85 INGB 0792 4777 23
T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding van weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 07 November 2014 - 14:11

    Yvonne Van Kampen:

    Blij te horen dat je min of meer veilig bent aangekomen op de plaats van bestemming. Je moet wel lange diensten draaien zeg! Ik hoop echt dat dit goed voor je uitpakt en dat dit echt iets is waar je op gehoopt had. Succes meid en zet hem op!! liefs yvonne

  • 07 November 2014 - 22:28

    Mem:

    hoi Hetty,we hadden elkaar al gesproken maar ook leuk om even rustig na telezen,fijn dat het een warm welkom was het is allemaal nieuw en vreemd hopen dat je je gouw thuis gaat voelengroetjes van ons allen uit werkendam

  • 08 November 2014 - 19:53

    Fokje:

    Heej Hetty,

    Mooi dat het daar zo goed gaat. Hopelijk red je je snel met dat Engels, maar dat komt vast goed. (je bent in ieder geval beter dan mij ;))
    Wat moet jij lang werken zeg...! Hoe lang duren dan je pauzes?
    Ben benieuwd naar je safarifoto's!
    Succes daar!

    Liefs Fokje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 19443

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: