Olifanten, struisvogels, natuur en elektriciteit - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Olifanten, struisvogels, natuur en elektriciteit - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Olifanten, struisvogels, natuur en elektriciteit

Blijf op de hoogte en volg Hetty

09 December 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift


Het word hier steeds warmer. Ook deze dag eind dertig graden. Ik mis niks aan dat koude Nederland  geef mij maar zon. Vandaag kwamen de struisvogels met hun jongen weer voorbij. Iemand had vergeten het hek dicht te doen en ik liep naar buiten toen ik ze er vlak naast zag staan. Ik maakt wat herrie en gelukkig liepen ze de goede kant op. Toen op mn blote voeten daar naar toe gerend en het hek dichtgedaan. De grond was zo heet! Ik snap niet dat de kids hier daar gewoon op kunnen lopen.
Ook leuk trouwens, hier word er af en toe ’s avonds de elektriciteit eraf gehaald voor een paar uur. Nu al drie avonden achter elkaar. Dit komt omdat er niet genoeg elektriciteit is voor heel het land en dan word er elke keer in een ander district de stroom eraf gehaald om elektriciteit te besparen. Dus het zal nog wel vaker voorkomen. Nu raast er hier een storm voorbij, het gaat er soms wel hard aan toe. Wel grappig toen ik afgelopen week terug kwam va Hammanskraal toen zagen we een kleine zandkolk boven de weg, mini tornado, komt door de combi wind en hitte.
Het is raar, in Nederland word er gezellig sinterklaas gevierd en eerlijk gezegd mis ik zulke momenten wel. Toen was het zo normaal, nu is het speciaal. Als ik terug kom ben ik denk ik wel een ander mensen, dankbaarder, wijzer en een bijzondere ervaring rijker.
Zo vet gaaf, twee olifanten aan de andere kant van het hek. Zo dichtbij kom je niet snel. Ze slopen alle bomen. Zolang wij aan de andere kant van het hek zijn dan is het goed en zijn ze niet heel schuw en ze vallen ons dan ook niet aan. Als we aan de zelfde kant als hun zijn dan zijn wij een gevaar voor ze. Al zijn ze soms wel een beetje overmoedig en komen ze met hun kop over het hek. Wat dat betreft kan een hek ze niet tegenhouden. Ze hebben een sensor om hun nek zitten, wat de mensen van dit wildpark doen om ze in de gaten te kunnen houden.
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 09 December 2014 - 22:46

    Ina:

    Wat een belevenissen weer. Erg leuk om je zo te volgen.

  • 18 December 2014 - 22:55

    Annemieke:

    he hetty,
    nieuwe poging om aan te melden, hopelijk krijg ik ze nu binnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 19457

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: