Microlight, vertrek - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Microlight, vertrek - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Microlight, vertrek

Blijf op de hoogte en volg Hetty

22 December 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift


Wat was dat gaaf. Misschien hebben de meesten al op facebook een foto gezien. Donderdag avond gingen Jetrow en zijn nicht en ik op weg naar Johan om te gaan vliegen met de microlight. Dit is zo’n vlieger met een motor. Als eerste ging ik en wat was dat een mooie ervaring. Heerlijk weer om te vliegen en je kan alles zo mooi van boven zien. Ook Tshepo Ya Bana heb ik van boven mogen bekijken. Was wel leuk want ze stonden buiten te kijken. Ik zag alleen Jonna, maar op mn foto’s stonden de andere ook zag ik later. Verder de olifanten gespot, een giraffe, veel impala’s en zebra’s. Het is zo mooi hier met al deze dieren, bomen, rood bruin zand, onweer, storm en zon.
Afgelopen donderdag zijn T en P dan vertrokken naar hun granny. Ik zit hier nog niet lang, maar toch was afscheid nemen lastig. We hebben met z’n allen gebeden en ik hoop en bid dat ze God niet zullen vergeten. Darin en Jonna brachten ze weg. Heel de familie was er om hun te verwelkomen. Hun oudere broer was zo blij om ze terug te zien. T herkende de familie, maar P was verlegen en kon ze niet meer zo herinneren.
Hier zijn we nu allemaal bezig met kerst. We maken slingers en de kids mogen allerlei platen versieren. Leuk om mee bezig te zijn.
Willen jullie bidden voor de mensen hier. Iedereen is eigenlijk moe en er zijn een paar die half ziek zijn. Willen jullie bidden voor kracht en energie om dit werk vol te kunnen houden.
Vandaag kwamen er ineens allemaal mensen aangelopen hier. Toen bleek het van een baptisten gemeente te zijn die hier de mensen in ons zwembad lieten dopen. Wel bijzonder om te mogen zien.
Komende week komt er een nieuwe baby. Dan hebben we weer meer werk te doen. Hij is afgelopen vrijdag geboren en is nu in het ziekenhuis. Ik kijk er naar uit, kan ik mijn kennis van de zwangere, verlos en kraamafdeling goed voor gebruiken 
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!


  • 22 December 2014 - 11:05

    Janneke:

    weer een mooi verslag Hetty! Volgens mij houd jij wel een beetje van stoere dingen net als ik ;) Ik zal voor jullie bidden!

  • 22 December 2014 - 11:51

    Wilbert:

    Hoi Hetty, ik lees alleen maar leuke dingen van je. Zo te zien amuseer je je prima daar.
    Gaat het verder goed met je. Heb je je nieuwe ritme al gevonden met slapen en noem maar op?
    Af en toe een beetje minder moet ook kunnen hoor! Ik vind het erg knap wat je doet!
    Wat vliegt de tijd... voor mijn gevoel ben je al een hele tijd weg!
    Ben vandaag mijn koffers aan het pakken voor een tiendaagse vakantie naar Zuid Spanje.
    Even niet gezellig onder de boom en oliebollen eten maar lekker weg!
    Geniet van de dagen die komen gaan en een goed begin van 2015.
    Veel groeten,
    Wilbert

  • 22 December 2014 - 14:18

    Tante Jans:

    lieve Hetty,
    fijn weer even wat van je te horen.
    oeps, dat vliegen laat ik graag aan je over< leuk gat je hebt genoten.
    de prachtige natuur, wat is Gods schepping mooi.
    als ik het goed begrijp komen die 2 kinderen niet meer bij jullie terug?
    en nu een kleine baby er straks bij. gelukkig mag ze leven ,maar dat haar moeder afstand doet is verdrietig.
    ik hoop dat je er van geniet.
    de groeten van ons allemaal, liefs tante jans

  • 22 December 2014 - 23:03

    Ina :

    Beetje eng lijkt me je avontuur. Ik zou het niet durven. Maar leuk dat je het gedaan hebt.,
    Geniet van de nieuwe baby straks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19445

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: