Kids en kerk - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Kids en kerk - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Kids en kerk

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

26 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

De tijd gaat snel. Baby P groeit goed en begint al wat geluid te maken. Leuk om met zo’n kleintje te communiceren en te zien hoe hij op je stem reageert. Met de twee zussen gaat het ook goed. Ze hebben hun draai al aardig gevonden en vinden het goed om hier te zijn. Wat dat betreft is TYB ook een veilige plek voor kids om te verblijven, waar dat thuis niet altijd zo is. M gaat nu naar de school van Jorin en Tyson. Een private school. Donderdag ging ze testen maken om te zien in welke klas ze kan instromen en op vrijdag kon ze al naar school. Ze zit bij Jorin in de klas, dus dat is wel fijn voor haar. Wat was ze blij om naar school te kunnen. Vrijdagmiddag kwam ze thuis en had ze huiswerk meegekregen. Het eerste wat ze ging doen was huiswerk maken. Zo leuk om haar blij te zien. Haar sissie voelt zich gelukkig ook al aardig thuis.

Zondag kon ik mee naar de kerk samen met drie kids F,T en M en dan Jonna & Darin met hun twee kids. Het is een Amerikaanse kerkdienst. Was echt fijn om erbij te zijn, samen God te mogen eren. Even weer opladen en weten wat echt belangrijk is. Het leven hier op aarde is maar tijdelijk en het is zoveel belangrijker om God te leren kennen en Zijn wil te doen. Wat mensen dan ook van ons mogen denken. Maar het is belangrijk dat we weten dat God Zijn zoon naar de aarde heeft laten komen, om voor onze zonden te sterven, waardoor wij in Hem kunnen zijn en na ons sterven voor altijd bij Hem mogen zijn. Volmaakt, gelukkig en naar Zijn beeld.
Wat er voor mij echt wel uit naar voren kwam is dat ze zo gastvrij zijn, heel erg open, God in het middelpunt en de mogelijkheid om problemen, namen op te schrijven zodat ervoor gebeden word, er contact met je opgenomen word en dat ze als je hulp nodig hebt ze je ook echt willen helpen.
Er word veel gezongen samen met een band en wat me ook opviel is dat er veel gebeden word. De kerkdienst is anders als dat ik gewend ben, maar je voelt je hier wel echt welkom en thuis. Nu wil ik ook nog wel een keer naar een echte Afrikaanse dienst.

Ik wil niet preken, maar kon ook mijn mond niet houden. Ik wil niemand iets opdringen, maar ik gun iedereen de echte vrede en rust in Christus. Een leven zonder pijn en verdriet na onze dood. Voor mij is dat echt iets waar ik naar uit kan zien. Geen stoornissen, geen vechten om staande te blijven, hoe heerlijk zal dat zijn!

Verder heb ik nieuwe werkkleding voor de mama’s kunnen kopen. Leuk hoe blij en trots ze erop zijn. Bedankt sponsors namens de mama’s (Mama Grace, mama Yoje, mama Rebecca, mama Sarah).

Het is hier heet, eind dertig graden. Baby P vind het te warm en huilt veel. Ook voor A is het te warm en na de lunch ligt ze lekker binnen op de koude stenen vloer. De andere kids zwemmen vaak of spelen met water. Het word hier altijd wel redelijk vroeg donker dus dan is het ’s avonds net iets beter uit te houden. Ik mis soms gewoon het koude weer dat ik even een dikke trui aan kan trekken. Erg he!? Verder mis ik de kou en sneeuw niet hoor ;)

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 26 Januari 2015 - 15:45

    Janneke:

    Mooi stukje Hetty en wat fijn dat je naar een kerkdienst kon gaan. Dan kun je toch weer even opladen. En het is waar: juist in alle moeite merk ik dat ik meer met God leef. Hij heeft een doel met ons. In moeilijke tijden isdat soms lastig om te zien maar als we er om vragen en Hem blijven zoeken zal het duidelijk worden, dat weet ik zeker!

  • 27 Januari 2015 - 13:44

    Ina:

    Mooi verhaal weer Hetty, Hopelijk kan je vaker nar de kerk.
    Fijn dat het goed gaat met de kinderen. Maar het is wel heel erg warm bij jouw.

  • 29 Januari 2015 - 11:54

    Nel:

    Hoi Hetty,
    Via mijn dochter heb ik je blog gelezen, erg leuk .
    Je kent mij niet , maar ik kom in maart ook vrijwilligerswerk bij TyB doen en blijf dan 2 maanden.
    Ik ben 55 jaar en vind het allemaal erg spannend . mijn dochter Nona is in 2012 ook een half jaar daar geweest.
    Ik vroeg me af ofdat ik nog iets voor jou mee kan nemen vanuit Nederland?
    Laat het me maar weten. Ik vertrek uit Nederland 18 februari en heb dan nog enkele weken vakantie met mijn man voordat ik kom.
    Ik hoor het wel.

    Groeten,
    Nel

  • 05 Februari 2015 - 14:35

    Hetty:

    Hallo Nel,
    Leuk, ik zie er naar uit om u te ontmoeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 19449

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: