Dagelijkse dingen die voorbij komen - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Dagelijkse dingen die voorbij komen - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Dagelijkse dingen die voorbij komen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Dinsdag lekker mijn day-off gehad Ik was in de bathroom, in de cottage en hoorde T ’s morgens al zeggen “auntie Hetty!” En degene waar hij het tegen zei, “ik ben niet auntie Hetty.” Ik moest echt lachen. Eerst was het Hetty, maar nu kan hij twee woorden achter elkaar zeggen. De hele dag roept hij het ;)
Hij is zo ondeugend maar ook zo lief. Hij was in een bak met dieren gaan zitten en hij vond het helemaal leuk. Maar toen hij eruit wou lukte het hem niet en is hij omgevallen. Het was zo grappig.
’s Middags naar Tamboti gegaan. Ging bijna op een giftige spin zitten, bah. Heerlijk even wat sociale contacten bij kunnen werken, dit had ik een beetje verwaarloosd de afgelopen weken, sorry… En ik heb nog steeds aardig wat in te halen
Zaterdag kwamen de nieuwe ouders van T weer langs. Ze hadden van alles meegenomen voor alle kids. Snacks, drinken, nappies. En wat was T blij. De papieren zijn nog steeds niet in orde en we moeten maar blijven wachten. We hopen toch dat het binnen twee weken gebeurd. Ik kan niet afscheid nemen. Voor mij voelde het als mijn eigen babyboy. Ik zal hem nooit vergeten. Ook nog een foto gemaakt van hem en zijn ouders. Maar ja we hebben nu ook een baby en wie weet komen er meer
Op zaterdag hebben we mama R om te helpen. En in de middag doet ze vaak O haar haar en wie nog meer wil. Maar vandaag was iedereen aan de beurt. Alle jongens het haar kort, O ook en ook het lange haar van N is er nu af. Even wennen aan alle kale koppies.
T (4jr) was vandaag echt grappig. We aten pap, dit is maismeel, en dat is nogal heet. Hier word dat met de handen gegeten. Zo T vraagt mag de fen aan want het eten is zo heet. Hahaha, ja dat is een andere manier van blazen. Daarna komt hij aan met “mijn shirt is verbrand, dat komt door het eten, voel maar”. Lekker kereltje is het toch.
O moeder komt elke zaterdag, maar nu is het zo dat ze al twee weken niet geweest. De de reden weet ik niet. Maar het is wel heel sneu voor haar.
En de clinic is geweest, ze hebben heel veel opdrachten waar alle kids aan mee kunnen doen,
Wij hebben een special stoel overgenomen en ik ben benieuw of het gaat werken. Vooral voor A want die trekt haar benen altijd omhoog,
Met M zijn best veel problemen waardoor het nog wel eens uit de hand loopt. Dat waren echt grote uitbarstingen en het was ook niet veilig. Gelukkig gaat het nu een stuk beter.
En ojah we hebben de cobra slang uit de playroom gepakt. Was echt cool! Mama G zag zijn staart en riep ons erbij. De boys en uncle Darin gehaald en we hebben hem gevangen. Blijkbaar had hij klem gezeten waardoor hij dus niet meer verder kon en wij hem hebben kunnen vangen.
K heb nu weer mijn day-off op maandag heerlijk ff chilllen, nadenken, schrijven etc.
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 19461

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: