Hou van jou! - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Hou van jou! - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Hou van jou!

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

04 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Vrijdag is Tumelo weg gegaan, hij heeft nu een andere naam gekregen. Het was moeilijk om afscheid te nemen, maar hij heef heel lieve ouders gekregen. Een hug, een hou van jou , een knuffel van zijn ouders en weg is hij. In de auto vind hij helemaal geweldig. Als de deuren dicht zijn en ze weg rijden kijkt hij door het achterraam. Dan begint hij te huilen. Een onbekende wereld tegemoet met een eigen familie. Hoe vaak zal hij nog “auntie Hetty” zeggen?
Als ik de kids klaar moest maken voor school hoorde hij aan de voetstappen dat ik het was. “auntiee Hettieee, auntie Hettiee.” Als je hem uit bed haalt krijg je direct een knuffel. Mama J zei al, “het is goed dat hij eerder weg is dan jou.” Ik ken hem nu al 6 maand, hij was de druktemaker, ondeugend, maar o zo lief! Nu is het stil hier. Geen “auntie Hetty” meer, geen hou van jou, geen mba meer, geen knuffel meer van deze schat. Het ga hem goed! God bless you boy!
O ja, de “hou van jou” moet ik even uitleggen. Een week geleden had ik de kids geleerd “hou van jou“ te zeggen. Tumelo zei het zo schattig. Soms is het best leuk om ze wat Nederlands te leren. De kids op school hebben ook Afrikaans. Zelf gebruik ik tussendoor ook best wat Tswana woorden. Soms is dat handiger en luisteren ze daar beter na.
Zaterdag kwamen de moeder van M en N en de vader van N. wat was N blij, en wat was ze verdrietig toen ze weggingen. Dit verdriet dat ze nu niet bij haar ouders kan wonen. En het verdriet van alle kids die graag een familie willen. De laatste tijd zijn er gelukkig wel processen bezig. O gaat eind mei terug naar haar moeder! Daar zijn we heel dankbaar voor.
T die al bijna 5 jaar wacht op een familie, F die hier al 10 jaar is en wacht op de plek in het andere centre of en dat hopen we dat hij nog terug kan naar familie. Afgelopen week belde een tante uit Cape Town die hem na de geboorte niet meer gezien heeft. Weer een klein lichtpuntje. B staat op internationale adoptie.
Gelukkig zijn er voor deze drie kids, nu nog onzekere, vooruitzichten. Wij hopen en bidden voor deze kinderen die zo beschadigd zijn en echt een eigen familie nodig hebben, echt nodig! Willen jullie bidden dat de gezinnen die geïnteresseerd zijn ook werkelijk de kids gaan adopteren.

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!


  • 05 Mei 2015 - 19:02

    Miranda:

    Lieve Hetty, ik verbaas me altijd hoe jij met zoveel kracht zo'n doorzetter bent. Het geeft ook volgens mij een fijn gevoel als je geholpen hebt. Het is dankbaar werk. Ik doe ook vrijwilligerswerk maar dat is niet te
    vergelijken met wat jij doet. Ik doe het maar eens in de twee weken, dat stelt niet zoveel voor maar het is wel leuk om te doen. Ik hoop dat je er plezier aan blijft beleven ook al is het soms zwaar. Veel sterkte en we houden contact. Veel liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 19441

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: