Sponsorgeld gebruikt voor... - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Sponsorgeld gebruikt voor... - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Sponsorgeld gebruikt voor...

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

28 April 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Het werk hier loopt nu naar het eind. Ik merk het wel in alles, ben aan het kijken wat ik mee terug ga nemen. Ik kwam namelijk met twee koffers van 23kg per stuk en ik mag maar 1 koffer van 30kg mee terug nemen dus dat word het belangrijkste uitzoeken en veel hier achterlaten. Heb vandaag laatste souvenirs gekocht en al het sponsergeld wat nog over was van de rekening gehaald. Voordat ik wegga zal ik kijken of er nog geld op staat en dit er dan ook afhalen voor hier. Hieronder een overzicht van wat er met al het geld gebeurd is.
Het is gebruikt voor:
• Werkkleding van de mama’s
• Kantjesmaaier
• Banden van de combi die zorgt voor alle vervoer van de staff
• Schoolgeld voor F en T
• Schooluniforms van de big boys
• Drie keer de wekelijkse grote boodschappen
• Betalen van de pampers en het wasmiddel (grote aankopen)
• Tegels en cement voor de nieuwe keuken
• Betalen van de tegelaars
• Geld voor Amo wat gebruikt word voor de kosten van alle zorg/materiaal dat nodig is
Iedereen die mee heeft geholpen om dit mogelijk te maken heel erg bedankt!
Nog wat grappige voorvallen tijdens bijbelstudie hier:
• T zingt steeds meer liedjes. Dan zijn wij klaar en dan zingt hij “read your bible pray every day .“ Gisteren zong hij voor het eerst “bless the Lord o my soul, o my soul”
• Ik deed de bijbelstudie en we zingen het lied “alive, alive” met alle gebaren erbij. T ging ook meedoen, dus we gingen het nog een keer zingen. Alle kids deden uitbundig mee en T ook. Dat is zo gaaf om te zien.
• Het is tijd om te bidden, O beurt. “Thank you, ze opent haar ogen en wijst naar N, that N bite me” ik kon mn lach echt niet meer inhouden.
• N bid “thank you for, thank you for, thank you for, thank you for, amen”
• M bid en op een gegeven moment zegt ze “and can you learn mama G to cook as auntie Nel”

T ben ik aan het leren “hou van jou” zo cute als hij dat zegt. Hij heeft ook een t-shirt met trouble erop. En dan zeg je “you are trouble” en hij “trouble, trouble”.

P kan nu van zijn rug naar zijn buik draaien, hij word groot, bijna 4 maanden alweer.

Ik stop er weer mee voor vandaag, ben vrij maar ga even bij de kids kijken. Even knuffelen met baby P en een hug van T ;)

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!



  • 28 April 2015 - 16:12

    Arianne:

    hahaha te grappig!!!

  • 03 Mei 2015 - 17:30

    Ina:

    Bijna voorbij. Nu aftellen. Jammer dat je morgen niet hier bent als Nathan jarig is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 19456

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: