Medische zorg hier - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Medische zorg hier - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Medische zorg hier

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Vandaag 25/11 ben ik naar de dokter geweest. Vanaf vrijdag ben ik al ziek en nu houd ik praktisch niks meer binnen. Op de heenweg kwamen we langs de zebra’s, het is altijd een verassing welke beesten we tegenkomen in het wildpark om ons heen. In Hammanskraal aangekomen kun je gewoon bij de dokter binnenstappen. Afspraken maken doe ze hier niet. Je komt binnen gaat zitten en dan laat je je eerst inschrijven en betaal je R250, dat komt neer op ongeveer €18. Dan schuif je een stuk op en dan wacht je tot je aan de beurt bent om bij de dokter langs te komen. Ik bleek een lage bloeddruk te hebben en de eerste verschijnselen van uitdroging. Ik kreeg drie verschillende medicijnen voorgeschreven en een injectie. Dit valt allemaal onder die R250. Dat is nog eens service, haha. Super lief, al die kinderen bidden voor mij dat ik beter mag worden.
Ik zit wat DVD’s die ik meegenomen had te kijken om de tijd te doden. Ik mis de mensen thuis, en ben blij met foto’s en brieven. Die kan ik er altijd bij pakken. Heb mijn muur maar even beplakt met foto’s net als in Voorhout zoals sommige wel weten. Het is nog geen pakhuis of speelgoedwinkel :p

De cultuur hier is zo anders, mensen hier zijn super aardig. Iedereen zegt hallo tegen elkaar, vraagt hoe het met je is en bij alle winkels staan veel mensen klaar om je te helpen met boodschappen in te pakken en in je auto te helpen om daar dan wat mee te verdienen.
Het is raar, de december maand komt dichterbij, met de feestdagen in het vooruitzicht. Maar hier is het warm en heb je geen idee van een komende kerst.
Afgelopen zaterdag was T zijn verjaardag. De kleine boy word groot, hij is nu 1!
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en steun. Het is fijn om contact te hebben en reacties te krijgen. Voor wie mij wil mailen kan dat ook op hetty_groenewegen@live.nl.


  • 01 December 2014 - 11:36

    Janneke:

    balen Hetty, hoop dat je snel weer beter bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 19468

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: