Back from holiday - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Back from holiday - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Back from holiday

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

21 April 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Blog 20 april
Na 2,5 week vakantie ga ik de laatste 5, nu 4, weken werken in. Wat gaat de tijd snel, nu al bijna 6 maand in Zuid-Afrika. In mijn vakantie heb ik vooral genoten van het weer samen zijn met mijn vriend en daarnaast hebben we ook heel wat kunnen zien. Van panoramaroute, waaronder Gods Window en de Three Rondawels, tot aan de wineroute in omgeving Cape Town. En natuurlijk ook nog op de Table Mountain geweest.

Het voelde zo goed om terug te komen en nog 5 weken te mogen werken. En hoe welkom voel je je als je binnen komt en T roept “auntie Hetty, auntie Hetty” en je direct een big hug krijgt. Dan krijg je een smile van baby P waarbij je smelt en de girls komen op me afgevlogen. Ik ben weer thuis!

O heeft ondertussen haar operatie van de amandelen gehad en eindelijk praat ze veel duidelijker. Zij is echt grappig. “I bring this to the kitchen, I come back.” De 14e is ze drie jaar geworden maar als je haar hoort praten lijkt ze zoveel ouder. Dan kan je zien wat een verleden met een kind doet. De laatste tijd huilt ze veel en zegt dan zo zielig “mama, mama.”

P groeit goed en begint zich te draaien. Als je hem nu neerlegt op een kleed en je komt later terug dan ligt hij er een stuk naast. Hij houd ervan om geluid te maken, te lachen. Zo een vrolijk jochie.

T is zo’n draakje, maar ook zo lief. Hij houd ons wel bezig, als je hem twee sec niet in de gaten houd is hij weg. Hij heeft ook weer wat nieuws uitgevonden. Bij alles waar hij niet bij kan pakt hij een stoel en klimt erop. Als hij geen stoel kan krijgen gooit hij een bak met speelgoed over de kop en gebruikt die bak dan. Hoe dan ook hij vind altijd wel wat. Boven op de tafel, bij de kast om daar alles overhoop te gooien, soms echt lachwekkend. Daarnaast pakt hij elke bal en probeert hij die naar buiten te gooien wat vaak ook lukt.

F volgt nu home-schooling bij mama Chris zolang hij hier nog is. Hij zei gisteren dat hij hier veel meer leert dan op zijn oude school. Daar had hij volgens hem alleen maar “baby math, baby spelling etc.” Ik heb hem beloofd om alle timetables op te gaan schrijven zodat hij die kan leren. Op zijn oude school kreeg hij alleen maar plus en min sommen. Dit vind ik echt raar, in NL leer je al in groep drie de tafels, maar ja dit is Afrika ;)

F en T zijn still hier. Wachten duurt lang en we hebben geen idee wanneer ze nu wel echt gaan. Ook O gaat eind mei weg, weer naar haar eigen moeder. Het word stil hier. Meer dan 6 kinderen mogen we niet hebben. En A er dan bij, maar die is veel bij Jonna en Darin.

Vandaag even rust, zodat mijn voet hopelijk ook wat beter word (mijn enkel verzwikt en mijn hele voet is blauw en pijnlijk). Nog maar een paar blogs en dan ben ik weer in NL

Als iemand nog een huisje oid weet voor mij als ik terug kom, laat het me please weten :)

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 19465

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: