Hoe is het met de kids? - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Hoe is het met de kids? - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Hoe is het met de kids?

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

02 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Weer een week voorbij. Het gaat snel. Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen. Met baby P gaat het goed, met het warme weer huilt hij veel. T word echt een ondeugende boy, O en N spelen leuk samen. Zijn ongeveer even oud. N is niet te verstaan, geen idee met welke taal zij is opgevoed. Dan komt B, zij gaat steeds meer kunnen, leuk om te zien. A is de laatste tijd heel blij, waar ik ook heel blij mee ben want als zij huilt dan breekt mijn hart. Daar kan ik echt niet tegen en ze kan zelf niet zeggen wat er is. Afgelopen week kwam de fysiotherapeut voor B en A. En toen kwam ook een team vanuit de clinic voor deze twee girls. Deze komen voortaan elke maand. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
T heeft zijn draai gevonden in de klas. Hij moest erg wennen aan een nieuwe juf. Ondertussen heb ik nog twee kikkers uit zijn kamer gehaald. Gelukkig zijn we elke keer op tijd om ze weg te halen zodat hij het niet ziet.
M is nu ook alweer twee weken naar school geweest. Als ze terug komt dan gaan we eerst huiswerk maken, want anders loopt ze steeds weg. Hier krijgen ze echt veel huiswerk. Vergelijkbaar met een eerste klas op de middelbare school bij ons. Vaak help ik haar met Afrikaans, overhoren van een bijbelvers en engels spelling.
F is alleen van vrijdagmiddag tot zondagmiddag bij ons. Beter voor hem ook om tussen kids van zijn eigen leeftijd te zijn.
Zelf gaan we af en toe even weg met de vrijwilligers, lekker om er even uit te zijn. Zondag naar een heel leuk souvenirs winkeltje van een Afrikaanse man. Leuk om door daar wat te kopen wat voor de lokale bevolking te betekenen. En vandaag heb ik heerlijk mijn day-off, lekker bij Tamboti relaxen.

Vanmorgen was er een olifant bij het hek van TYB. Zo dischtbij. Hij at van de bomen aan onze kant van het hek en heeft het hek ook gesloopt. Was echt gaaf. Ik stond samen met mama C dichtbij en toen kwam hij ineens klaar voor een aanval naar het hek gelopen. Maar snel wat verder weg gaan staan en toen ging hij ook weer terug gelukkig. Zo'n hek houd ze niet tegen.

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 03 Februari 2015 - 22:02

    Ina:

    Leuk verhaal heb je weer geschreven over de kinderen.
    Gezllig dat he zo af en toe eens weg gaat met de andere vrijwilligers.
    Niet altijd even prettig al die wilde dieren om je heen, zeker niet als ze een beetje agressief gaan doen.

  • 07 Februari 2015 - 21:57

    Heit:

    Hoi Hetty,

    Spannend Hetty zo'n groot beest voor je deur, je weet nooit wat ze gaan doen, het zijn tenslotte wilde dieren. zo valt er altijd wel wat te beleven, ook met de kids, fijn dat je zo dienstbaar mag zijn, veel sterkte in alles.

    groeten Heit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 19462

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: