Afrika en de inwoners van Dinokeng Game Reserve ;) - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Afrika en de inwoners van Dinokeng Game Reserve ;) - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Afrika en de inwoners van Dinokeng Game Reserve ;)

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

16 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de steun die gegeven word door al mijn vrienden en bekenden. Zonder dat zou ik het niet kunnen doen. En ook heel erg bedankt voor de (financiële) sponsers. Hierdoor kunnen we naast de fysieke hulp ook financieel de mensen hier bijstaan.
Afgelopen vrijdag zou T eigenlijk geadopteerd worden en naar zijn nieuwe ouders gaan. Maar nu blijkt dat ze eerst nog een police clearance moeten aanvragen. En hier duurt dat minimaal twee weken, dus kunnen we nog even genieten van onze lieve boef.
We zitten midden in het Dinokeng Game Reserve, wat inhoud dat we inwoner zijn van een wildpark waar dus de big five te spotten valt. Maar naast de big five zijn er nog heel wat andere dieren. Zoals de uitgedroogde vleermuis in onze cottage. schorpioenen, oorwurmen maar dan van 6cm ipv 1O. Ook kwam de olifant weer langs. We zien er regelmatig vier, drie grote en één kleine. Nu is de laatste tijd die kleine de hele tijd alleen en maakt alles kapot. En dan is deze kleine nog steeds groot. Hij heeft in de nacht een uur rondgelopen aan de overkant en is ’s nachts ook bij ons geweest en kwam letterlijk met de deur in huis. Hij heeft zo de gate in het hek omvergelopen en stond dus bij ons op het terrein. Gelukkig terug gegaan, zo worden we elke keer weer bewaard. Nu staat er stroom op het hek, ik hoop dat het ze tegenhoud en dat ze niet in plaats daarvan boos worden.
A was het weekend bij haar moeder geweest en kwam zondagmiddag terug, mijn lieve knuffelmeisje. Ze heeft een speciaal plekje in mijn hart, maar ja ik heb nou eenmaal een zwak voor meervoudig gehandicapten. Heb ook zulke mooie tijden gehad tijdens mijn werk in de gehandicaptenzorg.
Ook de moeder van M en N en de vader van N zijn afgelopen weekend geweest. Valentijnsdag is hier voor iedereen en M en N werden verwend met cadeautjes van hun ouders.
Vandaag was er ’s morgens een slang in het mainhouse gezien en ’s middags kwam hij weer tevoorschijn en kroop achter de kast in de playroom. Een paar keer kwam hij tevoorschijn, maar was even snel weer weg. Ik heb begin van de avond een hele tijd gewacht zodat ik hem kon vangen, hij kwam één keer met zijn kop tevoorschijn maar helaas. Maar hopen dat hij of weg blijft of dat we hem kunnen vangen morgen
Ik begin Nederland te missen, tenminste niet echt Nederland, maar meer al de lieve mensen die ik daar om mij heen heb. Het is tijd om het leven ook daar weer op te gaan pakken.
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 19493

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: