Grappige kids - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Grappige kids - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Grappige kids

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

24 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

De afgelopen week heb ik Amo twee nachten bij me gehad. Zo leuk. Ze is meervoudig gehandicapt en zo lief! ’s Avonds is de beste tijd voor haar. Dan is het echt een feest om haar hier te hebben. We hebben dan zoveel lol. ’s Nachts word ze een paar keer wakker en dan leg ik haar in een andere houding en dan is het oké. De laatste avond had ik een film aangezet en zaten we samen op de bank. En een lol dat we hadden. Vanwege een longinfectie heeft ze nu allerlei inhalatiemedicatie. ’s Middags in de playroom had ik de Ventolin al een keer gegeven, maar ze vond het niet leuk een kapje op haar neus. ’s Avonds heb ik het in mijn cottage gedaan en ze lag dubbel van het lachen. Het was zo grappig. Ik was nu niet zo lekker dus haar afgelopen zondag niet gehad, maar ik plan gauw weer een avondje in 

Verder is Maggie afgelopen week weg gegaan. Dat vond ik toch best nog moeilijk, het was altijd gezellig en het voelt nu wel een beetje eenzaam hier.

Leuke momenten. N is hier sinds half januari samen met haar zus M. Voor het avondeten hebben we bijbelstudie met de kids. Eerst wouden ze allebei niet mee doen. Toen begon M wel mee te zingen en te bidden en eindelijk na meer dan een maand doet N het ook. M doet soms de hele bijbelstudie en daar geniet ze van. Ik vind het zo schattig hoe N bid. Thank you for auntie Hetty, en dan kijkt ze even rond en zegt dan M, auntie Nel, T, B. Het is zo lief!
Ik bracht T op bed en geef hem een zoen, zeg dat ik van hem houd en good night. Dan zegt hij ineens “auntie i hope that you sleep well.” So cute.

Ik heb zo gelachen om B. Zij kan niet lopen. In de middag slaapt ze met O op één kamer. Ik hoorde de hele tijd gebonk tegen de deur en doe de deur open. Ligt O voor de deur, die weer haar bed ingestuurd. Kom ik om 15:00 terug om ze uit bed te halen speelt B same met O op de grond. Ik had dat daarvoor gemist. B heeft gewoon haar bed van de rand afgeduwd en is eruit geklommen. Toen kwam ik de kamer in en ze probeerde zo snel als ze kon naar haar bed te kruipen en er in te klimmen, maar dat lukte niet. We hebben zo gelachen.

Ik ben N aan het proberen zindelijk te krijgen en het gaat best goed. Maar de eerste dag dat ik haar een onderbroekje aan deed ging het halverwege de ochtend mis. We hadden milk en cookies gehad en N was met B aan het spelen met zand. Ineens hoor ik allemaal water lopen dus ik roep zo, wie zit er water op de grond te gooien. Zie ik ineens N staan, met een verbaasd gezicht, die dus in haar broek geplast had. Het was zo komisch.

O jah als jullie Kaluha in Nederland kunnen krijgen laat het me dan maar even weten, anders neem ik het vanuit hier mee. Dat is echt lekker om een Don Pedro van te maken. Kaluha en vanille icecream gemengd, vet lekker.
Morgen is de verjaardag van B. 5 jaar dan alweer. We zijn bezig met het adoptieproces en hopen dat de familie uit de US haar wil adopteren. Het is veel papierwerk en als ze ja zeggen kan het nog 3-6 maanden duren voordat ze echt weg is. We wachten ook nog steeds voor T wanneer hij naar zijn ouders gaat. Alle papieren zijn geregeld nu alleen nog wachten. We hopen op deze week.

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 25 Maart 2015 - 11:41

    Nona:

    Hoi Hetty,

    Wat een leuk verhaal. Ik hebben het met een flinke glimlach gelezen. Ik ben de dochter van Nel, en heb zelf in 2013 een half jaar bij TYB gezeten. Heel herkenbaar wat je schrijft, leuk :)
    EN het goede nieuws, Kahlua is zeker hier te koop, ik heb de Don Pedro's hier ook al geïntroduceerd.

    Veel plezier nog!
    Groetjes Nona

  • 27 Maart 2015 - 20:00

    Ina:

    Ha Hetty,
    Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. elke keer weer erg leuk om te leZen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 19476

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: