funny - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu funny - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

funny

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

09 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Ja weer tijd voor een nieuwe blog. Er zijn wel wat grappige dingen gebeurd. Weer de kikkers. Er was hier een storm, veel wind, regen en onweer. Maar hierdoor zoeken alle kikkers een droge plek op en laat die plek nou net in het mainhouse zijn. Samen met mama Y heb ik er al 4 verwijderd. Maar ik doe ’s avonds alle deuren op slot en dus ook de jacuzzi room. Maar terwijl ik daar in het donker liep jumpte er ineens iets weg. Dus ik loop terug en doe het licht aan, zitten er drie kikkers me aan te staren. Het zag er zo grappig uit. Ik mama Y gehaald en samen met auntie Jose, mama y en ik de kikkers naar buiten gewerkt. Wat hebben we gelachen en helemaal toen ik een kikker had gevangen plaste die en auntie Jose stond daar helaas onder dus het kwam op haar schirt.
Verder was het nogal scared. Ik ging ’s avonds zwemmen, heerlijk na het werk en opeens zie ik iets duns door het water gaan. Ik snel uit bad, mijn zaklamp erbij en blijkt het dus een slang te zijn. Zo ik heb wel geluk gehad. Ik hoorde Tshepo op de schommel dus ik riep heel hard dat er een spider was, maar ik bedoelde een slang. Dus Tshepo kwam samen met Tom de slang vangen, het bleek een baby cobra te zijn.

En o ja, ik kom eerder terug dan 4 september. De nieuwe datum is 20 mei. Heel erg bedankt voor post, berichtjes etc. Ik waardeer het echt. Zo voor wie post stuurt doe dat voor de helft van april.

En nog even voor de sponsers. Al het geld is nog niet op, maar met €400,- hebben ze het volgende gedaan:
Werkkleding voor de staff
Twee nieuwe banden voor de combi (de TYB bus om iedereen op te halen en weg te brengen)
Een grasmaaier voor het lange gras

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 13 Februari 2015 - 22:03

    Ina:

    Wat een belevenissen weer. Beetje eng verhaal dat van die slang. Je hebt veel geluk gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 19462

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: