Eind februari - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Eind februari - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Eind februari

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Weer een week achter de rug. Het was de week van de slangen hier. Het begon al die zondag met de cobra in het zwembad. Maandag zat er ineens een cobra in de playroom, deze was iets groter dan die in het zwembad. En woensdag was er een grote cobra, van meer dan een meter in het gras op het terrein.
Afgelopen zaterdag kwamen de nieuwe ouders voor T. Leuke mensen en komende week komen ze weer langs. Was zo leuk om te zien! Het is heel grappig want de donkere vrouwen zijn voor T allemaal mama. De donkere mannen hier zijn allemaal papa. De blanke vrouwen zijn aunties en de blanke mannen zijn uncles. Zijn nieuwe ouders zijn donker dus dat was direct papa en mama. En hij heeft een nieuwe naam gekregen. Die naam betekend tevreden. Maar het is raar om zijn nieuwe naam te gebruiken want het is onze T. Ben wel heel blij voor hem dat hij een eigen familie krijgt al ga ik hem zeker missen. Geen idee wanneer hij nu naar zijn ouders gaat, maar wachten tot de laatste papieren van zijn ouders rond zijn.
Vandaag even in mijn break naar de winkels geweest. Even een telefoonhoes gekocht (laat mijn mobiel te vaak vallen en na 3 maand is de achterkant al stuk) en hij kan er weer tegen 
B heeft nieuwe schoenen gekregen. En daarna moest ik een tijd wachten met haar. Het was ondertussen al lunchtijd dus even wat gekocht. Leuk om te zien hoe blij ze zijn met de kleine dingen. Als blanke met een donker kind trek je nogal de aandacht. Er komen verschillende mensen voorbij die aan me vragen of dat mijn kind is. En als blanke word je ook als geldschieter gezien. Er kwam een vrouw naast me zitten die de hele tijd geld wou hebben. Op een gegeven moment ging ze zeggen dat ze honger had en later dat ze op mensen zat te wachten die niet kwamen en dat ze boos werd. Dan kan ze beter zeggen ik heb hier en hier geld voor nodig, kan je me helpen. Maar er vragen zoveel mensen om geld dat je het gewoon niet kan bijhouden. En oké ik geef best wel eens iemand geld. Vandaag ook stonden er twee mannen die ons gingen helpen met de boodschappenkar en alles in de auto doen. En dan vind ik het totaal niet erg om daarvoor wat te betalen.
Komende week komt het team van de kliniek weer langs, ben wel heel benieuwd wat ze voor onze gehandicapte kids kunnen betekenen. Ook F is vrijdag hier en misschien kunnen ze ook iets voor hem doen.
Willen jullie bidden voor regen. We hebben al een week geen regen meer gehad en het waterlevel is laag. Net voordat ik hier kwam hadden ze ook helemaal geen water meer. Dan kun je dus niet meer douchen, water uit het zwembad gebruiken, water kopen etc. En nu lopen we dat risico ook weer. Alles is droog en elke dag is het weer zó heet en dan geen regen.
Willen jullie ook bidden voor F. Hij heeft deze week een intake bij een centre. We hopen dat hij daar heen kan om zich ook verder te kunnen ontwikkelen. Was zo lief. Ik zei dat ik T ging missen als hij naar zijn ouders ging en F vroeg direct of ik hem ook ging missen. En natuurlijk ga ik dat. Het is wel hard voor hem, omdat hij hier al zolang is. Iedereen gaat weg, word geadopteerd of gaat naar een andere plek en hij blijft telkens maar. Het zit hem ook niet mee omdat hij niet kan lopen. Doordeweeks zit hij intern op een school.
Willen jullie bidden voor kracht, steun en geduld. Sommige dingen zijn frustrerend, processen die heel veel tijd nemen etc.
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19467

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: