De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

12 November 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Na 5 dagen werken een dag vrij. Voortaan heb ik elke dinsdag vrij. Deze dag doe ik alles wat de hele week blijft liggen. Leuk om je huis schoon te maken, komen overal ineens duizendpoten voorbij. En ja wat moet ik met die beesten. Doodmaken is vies, dus veeg ik ze maar naar buiten in de hoop dat ze niet weer binnen komen. Maandagavond was ik om half 8 klaar met werken en ik liep naar mijn huis. Pikdonker daar en het is misschien 10 stappen lopen en ineens springt en een grote kikker voor mijn voeten weg. Zondag schijnt er een giraffe hier geweest te zijn, maar ik wist het niet en heb het gemist. Net naar Pretoria geweest met D. Een hele belevenis om naar een stad te gaan. Mensen die langs de weg lopen, mensen die bij de stoplichten van alles aan je willen verkopen. Dat de meeste mensen willen rijden ontgaat ze denk ik. Waarschijnlijk zullen ze niet zoveel verkopen. Er was een jongen die verkocht ruitenwissers, ja wat moet je daarmee als ze nog op je auto zitten en het doen? Ze kijken hier niet zo nou met auto’s. Ramen die vol sterren zitten van opspattende stenen.
Op de weg naar de stad kom je al drie tolwegen tegen. Taxi’s zijn er ook heel veel en dat is een goedkope manier van reizen. De diesel is hier ook maar 12 rand en 1 euro is 14 rand.
Er was ook een man met 1,5 been die geld probeerde op te halen. We vroegen wat er gebeurd was en bleek hij geschept te zijn door een taxi.
Er zijn heel veel autoshops, hotels en medische zorginstellingen. Je ziet ook best wat Nederlandse shops zoals de Spar, de Shell, Total, McDonalds en een mega grote Macro.
En ik hoef nog niet eens zelf te koken ook op mijn vrije dag. Ik heb de babyboy op bed gelegd, van mij mogen er nog wel wat kleintjes bij komen. T word waarschijnlijk in januari al geadopteerd. De mensen hier willen wel een gezond kind.
Vandaag, woensdag, heb ik een giraffe gezien en ook nog een struisvogel. De struisvogel was te snel om op de foto te krijgen. Dat is echt wel gaaf om midden in een wildpark te leven. Ik hoop dat ik nog heel veel wilde beesten zal zien, al mogen de slangen en spinnen wel wegblijven.

Liefs Hetty
PO Box 2642
Hammanskraal, 0400
Republic of South Africa

Voor degene die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift over maken naar rekeningnummer Afrika; NL85 INGB 0792 4777 23
T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding van weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 12 November 2014 - 19:56

    Janneke:

    Heb net je laatste 3 blogs gelezen, ik liep een beetje achter :)
    Je hebt het er maar druk mee maar wel gaaf en dankbaar werk. Heel bijzonder om dieren in het wild te zien! Behalve dan de duizendpoten haha
    Dikke knuffel, Janneke

  • 12 November 2014 - 20:51

    Esther De Vries De Best:

    Ik vind je een kanjer!!!xxx

  • 13 November 2014 - 04:04

    Tante Martha B :

    Heel fijn Het.dat het tot nu toe zo goed is gegaan we vinden het ook zo bijzonder jij in dat
    Land met mooie kids en de rijke natuur leuk dat we zo met van alles mee mogen genieten sterkte ....and enjoy

  • 13 November 2014 - 15:53

    Nico Groenewegen:

    Hoi Hetty,

    Leuk om je zo even te volgen van wat je meemaakt.

    Groeten Heit

  • 13 November 2014 - 18:41

    Kaatje:

    Jeetje wat bijzonder dat je dit doet Hetty.
    Nog mooier om te kunnen lezen wat je doet,ziet en meemaakt!
    Vergeet niet om tussendoor ook te genieten van al het moois om je heen...stoer hoor om midden in een wild reservaat te wonen. En idd laat die spinnen en slangen maar buiten ;)
    Dikke knuffel Kaat

  • 14 November 2014 - 14:02

    Yvonne En Heily:

    fijn dat het zo goed gaat en dat je je draai daar heb gevonden. We sturen je een kaartje , maar wanneer die aankomt geen idee. alvast de groetjes uit Holland, Yvonne en Heily

  • 16 November 2014 - 16:56

    Petervanderhoorn:

    Je leeft je droom Prachtig mooi ik blijf je volgen geniet jij maar lekker daar je hebt het verdiend

  • 19 November 2014 - 22:41

    Ina:

    Ha Hetty, net al je verslagen gelezen. Erg leuk geschreven. Zo te lezen heb je het goed daar. Dat is fijn. Wel een heel ander leven. Geniet van de kids en de wilde dieren (zowel binnen als buiten).
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 24 November 2014 - 00:50

    Heily:

    Hee Hetty, hoe gaat het?
    We vinden het leuk om je reisverslagen te lezen.
    Hoop dat het goed gaat,
    groeten van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 19484

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: