Nog meer kikkers en kerst - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Nog meer kikkers en kerst - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Nog meer kikkers en kerst

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

29 December 2014 | Zuid-Afrika, Klipdrift

We hebben hier een mooie kerst gehad. We hadden pancakes gemaakt voor breakfast. Om 10 uur kwamen we met zijn allen bij elkaar. We begonnen met het lezen van het bijbelverhaal uit Lukas 2.
Daarna kreeg iedereen cadeautjes. ’s Middags hebben we met de kids gezwommen. Het was hier eind 30 graden. ’s Avonds kookte mama Chris voor alle mensen van TYB en hadden we een gezellig diner.

Kerstfeest is voor mij wel heel speciaal. We mogen herdenken dat Jezus naar de aarde is gekomen om te sterven voor onze zonden. En we mogen uitkijken naar de dag waarop Hij nog één keer terug zal komen, de wederkomst van Christus.

Afgelopen maandag vertelde iemand mij dat F had gezegd dat er een kikker in de doos op T kamer stond en dat hij daar maar even een stapel spullen had gelegd. Nou had ik die doos zondag al gecheckt voor T omdat hij zo bang was dat er weer een kikker op zijn kamer zat. En ik had niks gezien. Maar toen ging ik woensdag voor de zekerheid die doos nog een keer checken en toen schrok ik me kapot, want er zat dus inderdaad een kikker in. Gelukkig was T er niet bij en heb ik samen met mama Y de kikker naar buiten gewerkt. Waarschijnlijk had ik hem zondag dus gemist, gelukkig maar want toen was T er wel bij. Ondertussen is slapen echt een probleem geworden voor T. Willen jullie voor hem bidden dat hij niet bang zal zijn en normaal mag slapen?

Die kikkers blijven maar komen, ’s middags had de duitse dog puppy, Mature, al een kikker in zijn bek. Ik zou zaterdag T op bed leggen en liep de kamer uit om iets te pakken en ik kom terug springt er net een kikker onder het stapelbed. T ligt op een normaal bed. Dus ik zeg tegen T ga nog maar even in de playroom spelen en tegen de andere auntie houd T alsjeblieft bij je. Toen samen met mama Y de kamer verbouwd en uiteindelijk de kikker gevangen met de crocs van T en de kikker naar buiten gegooid. Zo blij dat hij het niet gemerkt heeft, dan slaapt hij nooit meer. Nu moeten we elke middag en nacht bij hem zijn totdat hij slaapt. Willen jullie voor hem bidden dat hij niet bang zal zijn en normaal mag slapen? En of er adoptieouders voor hem gevonden mogen worden. Hij heeft heel hard een familie en een veilige omgeving nodig. Hier is het niet stabiel genoeg om het veilig voor hem te maken. Elke maand weer nieuwe vrijwilligers en vrijwilligers die vertrekken.

Het is echt een schat van een jongen. Hij vroeg “wanneer ga ik nu naar huis? Toen zei iemand tegen hem, dit is je thuis. Maar toen zei hij nee naar mijn eigen huis.” Dan breekt je hart, iemand die zo graag ook een eigen thuis wil en wel familie heeft, maar die willen hem niet. Hij woont hier al vanaf dat hij twee weken oud was. En omdat de socialworker niet haar werk heeft gedaan zoals het hoort zit T hier nog steeds. Normaal is het voor zo een jonge baby niet moeilijk om een adoptiegezin te vinden. En nu hij vier is is het niet meer zo makkelijk.
De nieuwe baby is niet meer gekomen, de moeder heeft hem toch weer terug genomen.

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 01 Januari 2015 - 22:15

    Ina :

    Een bijzondere kerst was het dit jaar voor je. Dus pancake lusten ze in Afrika ook. Ik dacht dat het echt Nederlands was.
    Wat een kikkers! Vervelend om elke keer op jacht te moeten.
    Ik vind het gewoon zielig voor dat jongetje dat er geen pleeggezinnen of adoptiegezin voor hem gevonden wordt. Zo oud is hij toch nog niet. Niet alleen de vrijwilligers wisselen, ook de kinderen. Dat ziet hij ook wel. Zo kan hij zich nooit aan iemand hechten. Gelukkig ben jij er nog een hele tijd om voor hem te zorgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 19470

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: