Oud en nieuwjaar - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Oud en nieuwjaar - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Oud en nieuwjaar

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

06 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

Blog 6 januari
Ik wens iedereen een heel mooi, gelukkig, gezond en vooral gezegend 2015 toe. Eerlijk gezegd was het best fijn om dit jaar om af te kunnen sluiten en eigenlijk sluit ik ook het jaar daarvoor nog een keer af. Het waren twee heftige jaren, een strijd tegen de anorexia, een strijd tegen mezelf en tegen allerlei negatieve (dwang) gedachten. Vanaf begin augustus ging het gelukkig eindelijk beter en 4 november ging ik met ontslag bij de ggz Voorhout. Ik ben al de mensen die hier altijd voor mij klaar stonden zo dankbaar. God mocht ze gebruiken als middel om weer stabiel te worden. 4 November was ook de dag dat de reis naar Zuid-Afrika begon. Eindelijk mijn droom ga leven, zo lang naar uitgekeken en nooit verwacht dat ik het uit zou mogen voeren. En het meest blij ben ik met mijn lieve vriend die ik mocht leren kennen. Zo heeft dit jaar mij best veel grote en geweldig mooie dingen gebracht. Alle dank aan God!
Dit jaar mocht ik afsluiten samen met mijn familie. Wonder boven wonder deed skype het heel erg goed zelfs om 00:00. Hier was het nieuwe jaar al begonnen en ik had weg gekund om met andere het nieuwe jaar te vieren, maar ik wou dit jaar graag afsluiten met het thuisfront want dat was ook alweer twee jaar geleden. En het was fijn om er op deze afstand toch dichtbij te zijn.
Hier doen ze verder niet zo heel veel bijzonders met het nieuwe jaar. Omdat we midden in een wildpark zitten mogen we geen vuurwerk afsteken. ’s Morgens begonnen we met het spotten van twee giraffes, gaaf om deze dieren van zo dichtbij te kunnen zien en we hadden een gezellige braai met de kids, J&D met de twee kinderen en vrienden van ze. Iedereen neemt dan wat mee om te delen.
Afgelopen zaterdag waren de struisvogels er weer. De drie jongen waren zo snel gegroeid! Op een gegeven moment hoor ik Kicki, de kleine Jack Russel, blaffen dus ik ging kijken. Staat hij voor de gate te blaffen tegen de struisvogels. Maar het mannetje wou zijn vrouwtje en kleintjes beschermen dus die stond echt zo voor de gate “als je dichterbij komt vlieg ik je aan”. Hij is zo groot, steekt met zijn kop boven de gate uit. Ik wist niet zo goed wat te doen, want ik denk niet dat ik ze boos wil zien. Dus ik steeds dichterbij komen en ondertussen ze proberen weg te jagen. Het vrouwtjes en kleintjes gingen weg en toen uiteindelijk het mannetje er ook achteraan, gelukkig 
In de nacht van zondag op maandag werden Leatitia om half drie wakker gemaakt en even later werd ik wakker van de herrie. De vrijwilliger in de guest cottage had vier mannen gezien die probeerden over het hek te klimmen. Toen Darin gewaarschuwd en die kwam gelukkig snel. De mannen zijn weg gegaan en ik hoop dat ze niet terug komen. Darin heeft ook alle buren gewaarschuwd.

Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 11 Januari 2015 - 14:23

    Ina:

    He hebt weer veel meegemaakt. Mooi die wilde beesten aan de andere kant van het hek.
    Spannend zo'n nacht waar mannen over het hek willen klimmen. Die zijn dan we in het wildpark. Ik hoop niet dat ze terugkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 19493

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: