Van alles - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu Van alles - Reisverslag uit Klipdrift, Zuid-Afrika van Hetty Groenewegen van der Weiden - WaarBenJij.nu

Van alles

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

12 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Klipdrift

De zomervakantie is bijna voorbij. T gaat dan weer naar school en F is de hele week van huis en alleen in het weekend hier. Het is goed voor de boys om weer naar school te gaan. Maar het zal wel rustig worden met maar vier kids overdag.
Babyboy T is afgelopen week naar de dokter geweest om gezond verklaard te worden zodat de adoptiepapieren geregeld kunnen worden. Gelukkig blijft hij nog even. Wat zal ik hem gaan missen, het ’s avonds de fles geven, dan is hij echt weer even baby. Zijn knuffels, zijn roepen “Hetty”, zijn lachen, zijn ondeugende streken, zijn stralende ogen. Zijn ontwikkeling in alles, leuk om te zien hoe hij steeds meer gaat zeggen en dingen begrijpt.
Als alle papieren ingevuld zijn en opgestuurd gaat hij gematched worden met een adoptie gezin. Jonna moet invullen wat als gezin het beste bij hem past en daar word naar gekeken bij het matchen.
A is 4 januari 4 jaar geworden. Haar moeder had vakantie van school en heeft haar bijna twee weken thuis gehad. Geweldig voor A en het is moeilijk om weer hier terug te komen en dat haar moeder haar dan hier moet laten. De laatste dagen gaat het eten geven niet zo goed en gooit ze onverwachts alles er weer uit. Terwijl ze ongeveer maar 800ml op een dag krijgt. Dus hier moeten we wel even beter naar kijken zodat ze bijvoorbeeld ’s morgens meer krijgt en na 15:00 nog maar één voeding van 200ml. En dan hopen dat dat beter werkt.
Afgelopen donderdag zijn we met alle vrijwilligers bij Tamboti wezen eten, super gezellig.
Net vanmorgen waren de giraffes hier weer, en aankomende donderdag hoop ik met Anja een andere vrijwilliger een game drive te gaan doen bij mongena. Hopen dat we de big five spotten.
Verder gaat her hier zijn gangetje. Vandaag mijn day-off en dan zit ik lekker bij Tamboti. Straks even zwemen in het zwembad hier en verder lekker gebruik maken van internet!
Liefs Hetty
Plot 94 Klipdrift, Hammanskraal
Gauteng, South-Africa
PO Box 2642 Hammanskraal 0400

Voor degenen die het werk in het weeshuis willen ondersteunen kan u een gift overmaken naar rekeningnummer Afrika NL85 INGB 0792 4777 23 T.N.V H Groenewegen van der Weiden onder vermelding weeshuis Afrika.
Na God heel erg bedankt voor uw steun!

  • 12 Januari 2015 - 20:17

    Janneke:

    klinkt goed allemaal. Volgens mij heb je je draai al aardig gevonden! Je bent een kanjer.

  • 14 Januari 2015 - 17:31

    Tante Jansje:

    lieve Hetty.
    wat geniet je van de kids zo te lezen, fijn hoor.
    en de giraffen dat zijn je Afrikaanse knuffels straks als je in Holland weer bent denk ik.
    Tis hier stormachtig en koud, de eerste sneeuwvlokken kwamen lang.
    heel veel succes
    liefs van ons

  • 14 Januari 2015 - 20:28

    Ina:

    Wat een veranderingen weer als er 2 kinderen naar school gaan en alleen de weekenden bij jullie wonen. Dan blijven alleen de allerkleinste over. Dan heb je daar wel alle tijd voor om van de genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Hallo lieve vrienden/familie en ander volgers, In november hoop ik als alles goed mag gaan in het weeshuis Tshepo ya Bana 10 maanden vrijwilligerswerk werk ga doen. Ik ben 21 jaar en het is altijd al mijn droom geweest om naar Afrika te gaan. Nu ga ik die droom eindelijk verwezenlijken. God helpt me daarbij!

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 19472

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 29 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: